Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Mogelijkheden Gamboy advance SP

• Nunu

Heb voor mijn dochter (7jr.) een Gameboy Advance SP gekocht.

Ben zelf een leek op het Gameboy gebied. Maar wie kan mij vertellen wat de mogelijkheden zijn op dit apparaat. Zie op internet allemaal dingen over de SP waar ik niets wijzer uit wordt. vb. spel/upgrade downloaden van internet en daarna op SP spelen etc……

Wat zij trouwens leuke spelletjes voor een 7 jarige. Niet te moeilijk. Ze moet het eerst een beetje onder de knie krijgen alvorens ze de nieuwste geavanceerde games kan spelen/begrijpen.

Bij voorbaat dank.

Nunu

• flygirl

De mogelijheden van de sp is spellen erop spelen. Je kan inderdaad spellen van internet downloaden om te teste of je ze wel leuk vind. Je kan ze op je pc spelen via een emulator. Die ook te downloaden valt. Als je een flash linker hebt. Dat is een diskette die er uitziet gewoon als een gba spelletje maar die is dan leeg. Via een kabel kan u die spellen overzetten naar dat schijfje en op die manier op je gba zetten. Ik vind zelf wel dat als het spel bevalt dat je het origineel moet kopen want als iedereen alleen maar gaat downloaden gaat nintendo falliet. Binnenkort komt er ook een diskette voor de gba waar je dan mp3's op kan zetten. Op die manier kan er dan ook muziek geluisterd worden via de gameboy. Als u een gamecube heeft kan u via een speciaal kabeltje de gameboy linken met de gamecube en op die manier gegevens uitwisselen. Nou hier ff een lijstje met leuke spellen die ook te begrijpen zijn voor een 7 jarige:

- Muppets Pinball ( erg leuk spel en maar 15 euro bij intertoys)

- Frogger ( Dat kikkertje die moet oversteke 15 euro bij intertoys)

- Davis cup ( tennisspel 9,99 bij freerecordshop)

- Donkey Kong country

- Super mario advance 1,2,3.

- Sonic advance ( 22,50 bij Bart smit)

- Mario kart super circuit

- Warioland 4

- Tetris worlds

- Kuru kuru kururin schijnt ook erg leuk te zijn.

Ik hoop dat u hier iets aan heeft.

• ianpieps

voor kinderen die net beginnen met de gameboy zijn de pokemon spelletjes erg simpel om te spelen, en de meeste kinderen, waaronder mijn eigen zoon van 7, zijn hier knettergek op.

groetjes,

sandra

• Nunu

Bedankt voor de informatie en spreek me in het vervolg niet aan met U (ben pas 32).

Nog even een paar vragen aub:

Waar kan ik die emulator downloaden en waar is die flash linker + kabel te koop en wat kost het ongeveer. Verder zie ik vaak advertenties op internet over CD roms met 1001 spelletjes voor op de gameboy. Heb je daar dan een gamecube nodig of kun je dan de cd rom via je pc op flashlinker zetten en dan op je gameboy zetten.

Lijk misschien een kluns maar wil toch middels deze weg een beetje wegwijs worden met de Gameboy.

Alvast bedankt.

Zal van de week even wat spelletjes ophalen voor die kleine. Ga volgende week met vakantie en dan kan die Gameboy natuurlijk een prima uitkomst bieden voor tijdverderf in de vliegtuig (voor mij en voor haar hahaha…….)

Nunu

• ianpieps

hoi nunu,

een emulator en spelletjes kun je downloaden via kazaa,maar je kunt ze ook downloaden op www.game-legends.com

een flash linker kun je kopen via www.gbashop.nl.

als je een 128 mb kaart koopt, hier kunnen 2 spelletjes op, ben je inclusief rembourskosten 144 euro kwijt.

als je toch gaat vliegen zou ik nog even wachten met spelletjes kopen, en een uurtje eerder naar schiphol gaan. je kunt daar taxfree kopen.

zp was ik voor mijn gba-sp 122 euro kwijt, i.p.v. 135 euro in de winkel.

hoe het zit met die cd weet ik verder niet, maar ik denk dat dat voor de gamecube is.

groetjes en prettige vakantie,

sandra

• flygirl

Die cd-roms die ze aanbieden. Daar staan gewoon die gedownloade spelletjes op. Duz je kan ze dan beter gewoon zelf downloaden als je kabel hebt dan. Anders ga je geld aan iets uitgeve wat je zelf ook gratis kan krijgen. Die spelletjes kan je duz vanaf de cd-rom ( computer duz) via de flash linker op de gba zette. Je moet natuurlijk ook wel ff kijken of de flashlinker wel zijn geld waard is. Ik vind het zelf namelijk behoorlijk duur. Je ziet in de winkel zoveel goedkope spellen nu duz dan ben je ook goedkoop uit.

• ianpieps

het voordeel met een flash-kaart is dat je spelletjes op je gba kunt spelen die in nederland nog niet eens te krijgen zijn. het enige nadeel is dat ze bijna allemaal in het engels of japans zijn.

wat de kosten aangaat: als je 10 goedhope spelletjes koopt heb je de kosten er ook al weer uit, en als je 3 nieuwe spelletjes koopt ben je er ook al.

dus wat is duur.

groetjes,

sandra

• flygirl

Jij speelt zeker alleen maar via flashlinker zo te hore? Best wel slecht dan want als iedereen dat gaat doen gaat nintendo falliet. Ze gaan al concurrentie krijgen van de psp en de N-gage en als iedereen dan ook nog is alleen maar spellen gaat downloaden is het zo gebeurd. Ik koop ze lekker origineel. Flash linker moet je alleen gebruike om ze ff te teste of je ze leuk vind vind ik. En als je hem leuk vind dan origineel kopen.

• ianpieps

ik heb genoeg orginele spelletjes hoor, maar ik koop alleen de spelletjes die ik mooi vind en dan maakt het mij niet uit wat het kost.

tot nu toe heb ik maar 3 spelletjes met de flash kaart gespeelt.

je moet mensen niet veroordelen voor je alle feiten kent.

ik zeg alleen dat al met al de kaart op den duur goedkoper is en je de spelletjes eerder kunt kopen

• flygirl

je kan een spel ook gewoon kopen en als je hem niet leuk vind omruilen.