Waarom koop je geen GBA-SP? Wij hebben voor de zesde verjaardag van onze zoon juist een GBA-SP gekocht omdat deze:
- ingebouwde verlichting heeft (die uit te zetten is als verlichting niet nodig is)
- ingebouwde accu heeft (die je gewoon kan opladen door de GBA op 220 aan te sluiten; een lampje geeft keurig aan wanneer accu bijna leeg of vol is)
- een inklapbaar scherm heeft (zodat deze beschermt is en er geen vuil op kan komen)
Het enige wat wij er naast wat spellen bijgekocht hebben is een goede tas om de GBA (schokvrij) in te bewaren.
Maar goed, een kind van vijf jaar jaar moet er wel voorzichtig mee om kunnen gaan, want het blijft kwetsbaar speelgoed. Ik kan me dus goed voorstellen dat je liever een goedkopere gewone (2e hands) GBA koopt en er zo'n bumperset bij neemt (ook advies van Marlies). Onze andere zoon van drie jaar speelt ook wel eens met de GBA-SP van zijn broertje, en ook al gaat dit vrij goed, hij beseft nog niet dat het heel makkelijk stuk kan gaan.
Voor spellen kan ik je aanraden de spellen eerst op de PC te spelen (met een GBA emulator). Dan kan je kijken of het spel geschikt is om te kopen. Vele spellen (roms) kan je via internet downloaden, evenals VisualBoyAdvance.