De backup hardware is het goedkoopst in de US of China. Echter ben je dan wel afhankelijk van de post en de douane. En is het maar de vraag of je alles in goede staat ontvangt. Er zijn in Nederland ook een aantal adressen waar je backup hardware kan kopen, bijv. www.gbashop.nl. Persoonlijk heb ik hier goede ervaringen mee…
Vrijwel alle backup hardware (flashkaart) voor een GBA, werkt ook op een GBA-SP. Zeker de nieuwere kaarten doen het zonder problemen op beide systemen. Bovendien kan je de kaart ook vaak met een bridge in een GBC of oude GB gebruiken.
Roms kan je op diverse sites vinden. Zoek maar eens goed op dit forum en dan kom je vast wel wat tegen. Verder zijn er diverse nieuwsgroepen waar roms te vinden zijn. Er zijn programma's waarmee je een rom verzameling kan beheren (bijv. GBA-renamer en GBAFront), zodat je weet wat er zoal aan roms te krijgen is. Ik raad je aan de roms eerst met een GBA emulator te testen, voordat je hem flasht. Zodoende voorkom je vaak teleurstellingen.
Mijn kids spelen een spel (rom) vaak eerst op de PC. Vervolgs flash ik hem, zodat ze hem op de GBA kunnen spelen. Tenslotte kopen we het spel als het echt de moeite waard is.
Succes!
sjors boes schreef:
>
> ik ben geinteresseerd in backup tools voor de gba (flash
> advance), maar weet iemand waar ik op een voordelige manier
> aan zo'n setje kan komen en wat zo'n beetje de prijzen zijn
> en waar ik goeie roms kan vinden(naast de lijst die hieronder
> staat). maakt het wat tool betreft nog uit of je een sp hebt
> of een normale gba?