Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

GBA Vraag over linkkabel

• HaNZ

Wie kan mij vertellen of je met een linkkabel alle spellen met 2 spelers kan spelen. Of werkt dit alleen bij multiplayer games?

Ik ben namelijk in de veronderstelling dat als ik 2x GBA heb en 1x spel, dat beide GBA's dit spel kunnen spelen en je dus niet 2x hetzelfde spel hoeft te kopen.

Of zit ik er dan helemaal naast en moet je altijd 2x hetzelfde spel hebben om de linkkabel de kunnen gebruiken? Wat is dan het voordeel van een linkkabel? Dat je tegen of met elkaar kunt spelen?

• paul

het ligt eraan welk spel je bedoelt

bijvoorbeeld golden sun kun je wel met z'n 2en spelen maar je hebt dan 2 spellen noding, bij super mario kun je met 1 spel linken en bij sommige spellen kun je helemaal niet linken

• HaNZ

paul schreef:

>

> het ligt eraan welk spel je bedoelt

> bijvoorbeeld golden sun kun je wel met z'n 2en spelen maar je

> hebt dan 2 spellen noding, bij super mario kun je met 1 spel

> linken en bij sommige spellen kun je helemaal niet linken

Dus bij super mario heeft GB1 het spel en GB2 helemaal geen cardridge? Dan kan GB2 toch helemaal niet opstarten?

Nu ik er zo over nadenk is het eigenlijk wel logisch dat het spel het wel moet ondersteunen. Tenslotte moet een bepaald programma kunnen communiceren met een ander programma (andere GB). En dat zit vast niet standaard in de GB maar dat zal wel in een spel moeten zitten. En daarom zal je ook wel altijd 2 cartriges (spellen) nodig hebben om met elkaar te kunnen communiceren (server en client).

Toch jammer dat Nintendo niet iets heeft voor een gezinssituatie, waarbij je eigenlijk geen spellen dubbel wilt kopen, maar wel met meerdere mensen tegelijk wilt spelen (sharen dus).

• paul

het spelkan wel opstrarten als je de link kabel erin doet als je nr1 in de gba met het spel doet en nr2 in die zonder spel lukt het wel

• paul

is het gelukt?

• HaNZ

paul schreef:

>

> is het gelukt?

Weet ik (nog) niet… ik ga pas eind Augustus een tweede GBA-SP kopen (vanwege een verjaardag). Ik zal dan zeker ook een linkkabel kopen, ook al kan ik misschien niet alle spellen sharen.