Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

illegale games

  • Leonie

    Op ebay heb ik meerdere personen gevonden die illegale games verkopen. Daar ga ik in ieder geval vanuit omdat hun prijs zo rond de ?10,00 ligt. Wat zijn nu de redenen om niet zo'n game te kopen behalve dat het illegaal is? Ik heb eerder hier iets gelezen over dat het de gba kan beschadigen, is dat zo? En ik heb ook ergens gelezen dat je het spel niet kan opslaan. Is dat bij alle illegale spellen zo? Wie heeft er meer do's en don'ts om wel of niet een illegale game te kopen?

  • Dio

    Je kan beter een supercard kopen werkt perfect. Het is wel even een uitgaaf maar dat heb je er zo uit. Via internet zijn vele sites waar je de games kunt downloaden (legaal en illegaal).

    Wat heb je nodig:

    - Een supercard CF of SD versie. Te koop bij http://www.supercard-shop.nl (nederlandse handleiding met uitleg en software wordt meegeleverd)

    - Een geheugen kaartje CF of SD

    - Een memorycard lezer/schrijver.

    Kosten:

    - Supercard € 55 of € 60

    - 512 MB (circa 50 spellen) € 50

    - Memorycard lezer/schrijver € 15

    Hoe werkt het:

    - Games downloaden via internet.

    - Games kopieeren naar geheugen kaartje met memorycard lezer/schrijver

    - Geheugen kaartje stop je in de supercard welke weer in de gameboy gaat.

  • Morael

    Dio schreef:

    > Kosten:

    > - Supercard € 55 of € 60

    > - 512 MB (circa 50 spellen) € 50

    > - Memorycard lezer/schrijver € 15

    Ik weet niet wat voor spellen jij speelt maar 50 houd je echt niet op een geheugenkaart van 512 MB. Als je b.v. Riviera of Kingdom hearts neemt dan zijn deze spellen 32MB op je PC, bij schrijven worden ze anders op de kaart gezet omdat de gameboy ze anders niet leest, dan nemen deze spellen 256 in wat dus inhoud dat je 2 spellen op zo'n kaart kan houden. Neem je ouder spellen dan kun je 10-15 spellen er wel op krijgen.

    Dit alles houd niet in dat het minder is,systeem werkt perfect. Je zult alleen als je grote spellen wilt spelen iets minder mee moeten nemen.

  • Rick

    Hai Dio,

    Mijn zoontje is gek van GBA spellen, maar ze zijn te duur om iedere keer wat te kopen. Ik zou graag van je willen weten waar ik deze spellen kan downloaden en op een kaart zetten zoals je hebt omschreven. Graag zou ik wat tekst en uitleg van je willen hebben hoe ik dat moet doen. Mail me aub?

    b v d

    Rick

  • Laura

    @ Morael: Er kunnen wel 50 spellen op dat ding wat dio zei aangezien dit geen flashcard is waarop het word omgezet naar meer. Met de supercard werk je met een gewone memorcard.( compact flash en tegenwoordig zijn ze er ook voor secure digital)

  • claudia

    Hallo Mensen

    Ten eerste wil ik jullie even op de hoogte brengen van de site die bovenin is aangegeven. Dit is het oude adres van mij en ben sinds een maand een officiele webwinkel begonnen op een andere site namenlijk www.supercardshop.nl

    Ik weet niet of dat de andere nog bestaat omdat de samenwerkings verbanden verbroken zijn. Vele zijn daar al van op de hoogte maar via dit bericht wil ik het ook kenbaar maken bij diegene die ik niet heb kunnen bereiken.

    Nou genoeg hierover omdat ik eigenlijk gewoon even de verwarring wil weg halen over de grote van rechtenvrije games en de supercard.

    Ik denk dat de verwarring is ontstaan omdat men spreekt over mega bites en mega bytes.

    Ik noem het altijd de grote en de kleine mb.

    De rechtenvrije gba en nds games worden aangegeven in de kleine mb's.

    De supercard maakt gebruik van een sd of cf geheugen kaart je met de grote mb's.

    Hier een schema die ik altijd aan hou waar je vrij save mee zit.

    128 mb geheugenkaart: min 12 pd gba games

    256 mb geheugenkaart: min 25 pd gba games

    512 mb geheugenkaart: min 51 pd gba games

    1 gig geheugenkaart : min 100 pd gba games.

    Als u dit aan houdt kunt u een duidelijke keuze maken hoe groot het geheugenkaartje voor u moet zijn als u eraan denkt om zoiets aan te schaffen.

    Hou er wel rekening mee dat er op een supercard ook eigen foto's,filmpjes en muziek af gespeeld kan worden, wat ook een bepaalde ruimte in beslag zal nemen.

    Tot slot wil ik melden dat het alleen toegestaan is om eigen backups en rechtenvrije games te spelen met een supercard.

    Rechtenvrije game kunt u vinden op www.pdroms.de

    gr Claudia

  • annoniem

    illegale games zijn alleen slecht omdat ze illegaal zijn ze beschadigen verder niks